De la Constanta la Giurgeni-Vadu Oii,la podul peste Dunare

Eram vesnic nemultumit,de incadrare,de munca.Cautam mereu avansarea.In 1966 s-a deschis santierul de la Harsova,pentru constructia primului pod romanesc pe ste Dunare si am cerut sa fiu transferat acolo.Beneficiam de spor de santier,de regim de izolare si de zece ore de munca zilnica platite.Am primit apartament la Harsova si am venit acolo cu familia.Am lucrat la pod pana s-au terminat lucrarile de infrastructura,adica de suporti-pile ale podului.Dupa aceea au inceput sa ne dea transferul si am revenit la Constanta,la Directia de Navigatie Civila,”Navrom”Constanta,Serviciul reparatii flota,director Zeicu.La pod viata a fost un calvar,in schimburi,aproape de sclavie,cu trolii manuale si multa munca  migaloasa.,pentru constructia fundatiei pilelor de sustinere a viaductelor,efectuate de la suprafata,prin vibratie si luvoaiere,cu o instalatie speciala Benotto,frantuzeasca.

Pentru a vedea cum se construieste un pod similar,am facut o deplasare la Sankt Petersburg,impreuna cu directorii mei,Tintea Constantin si Poenaru Boris,pentru a vedea la lucru un pod in constructie pe fluviul Neva,ce imparte in doua marele oras nordic.De atunci nu am mai ajuns la Sankt Petersburg,orasul studiilor mele si sunt extrem de dornic sa-l revad.

Lasă un răspuns

