Buletin de Bucuresti

Pe vremuri exista dilema idioata a oraselor inchise.Nu puteai lucra intr-un oras inchis ,daca nu aveai buletin din respectiva localitate si invers,nu ti se dadea buletin ,daca nu aveai serviciu acolo sau nu erai detasat cu ordinul ministrului de resort de activitate.

Chiar ieri vorbeam cu un tanat ce avea buletin la Targu Carbunesti,dar lucra fara probleme in capitala. Pe vremea dictaturii ceausiste acest lucru nu se intampla.

Eu aveam parintii si doi frati in capitala si doream sa vin si eu cu serviciul aici.Dupa plecarea din Sankt Petersburg simteam lipsa posibilitatii de a viziona spectacole teatrale.

M-am transferat, astfel,de la Navrom,la un santier de Constructii Cai Ferate,din Constanta,ce apartinea de Ministerul Transporturilor.Am lucrat la triajul Palas,la scoaterea podului Iezer,de la statia Dunarea,din Baragan,si dublarea caii ferate,concomitent cu electrificarea ei.Se lucra intens,uneori sub inchiderea circulatiei,contra cronometru,cu utilaje grele:screpere,buldozere,dragline,formand diguri inalte si rezistente,pe care asterneam terasamentul si montam calea ferata noua.Treptat,am ajuns la o Statie de utilaje de Cai Ferate,de la Chitila,dupa care am intrat in Ministerul Transporturilor,la Centrala de Constructii Cai Ferate.Asa,cu greu,am obtinut buletinul de Bucuresti si am reinceput frecventarea teatrelor,a operei si operetei.Dar,in minister ma plictiseam,asa ca am plecat curand din nou pe un mare santier national,pentru ca asa se numeau pe atunci si atrageau oamenii,prin sporuri si salarii ceva mai mari decat cele obisnuite.

 

Lasă un răspuns

