Cheul era plin de lachei, in loc de nave legate la babale,in operatiuni.

Recunosc si-i multumesc lui Marian Nazat pentru titlul pe care mi l-a sugerat,prin intermediul reportajului”Lachei la cheu”,din Jurnalul National de astazi.

V-am relatat ca sunt inginer de nave si cunosc cum era cheul  cu danele portului Constanta pe timpul dictaturii.Mai exact,trebuie sa va spun,ca in rada portului era o adevarata escadra de diverse nave,aflate la ancora, in asteptare,pentru a intra in port,la operatiunile de incarcare-descarcare a marfurilor,din cauza ca toate danele portului erau ocupate.Retineti si realizati sensul ultimilor cuvinte:toate danele portului erau ocupate de nave aflate in operatiuni.Mai adaug un detaliu:navele romanesti,cele mai multe fiind,aveau prioritate la accesul in propriul port!

Ce vremuri?!Noi eram aceia?!E doar un sfert de veac de atunci.

De curand,intaiul comandant fara nava al tarii s-a prezentat la un reportaj,la o intalnire  in port,cu o reportera CNN.Intr-o fotografie,difuzata in presa,ambele persoane purtau scurta,pentru ca in port este curent marin,si in spatele lor se vedeau niste containere.Nici un vapor nu se afla in cadru?!De parca le-ar fi absorbit extraterestrii!?

Ce sens mai avea sa prezinti un port lipsit de vapoare?! Cheul,sugera marele jurnalist,ce-si plangea deunazi orasul Turnu Magurele,depopulat si dezindustrializat,parea ipotetic ,prin consonanta,plin de lachei,care i-au secondat reaua activitate,ce a permis sa nu raspunda pana in prezent de disparitia flotei Romaniei,care era a treia sau a patra ca volum de transport din Europa.Dar nu numai a flotei,ci si a celorlante activitati operationale ,ca si inexistente in port,acelea de import si mai ales de export,caci pe aici se transportau in lume produsele romanesti de tot felul.

Mie,ca fost ofiter si inginer de nave in portul Constanta,imi plange inima de durere cand constat situatia in care ne aflam astazi si am inca sub pleoape maretia navelor de care ma ocupam,impreuna cu colegii mei,sa le tinem in stare de functionalitate si cat mai repede posibil sa le retrimitem cu marfuri in larg.Ce-am fost si ce rau am ajuns,cu totul din vina noastra a tuturor,cu responsabilitati diferite.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s