Ne-am ospatat si azi si n-am iesit din case.

Este a doua zi de Pasti.La biserica bnaostra,din Falfani-Arges ,unde m-am nascut,in curtea lunga a bisericii exista un sopron,acoperit cu sita,a carui destinatie initial n-o intelegeam,pana cand,n-am observat ca,in a doua zi de paste,dintr-un an necunoscut mie,spropnul a devenit brusc populat si aproape intreaga comuna s-a adunat,la o pomana de pomenirea mortilor.Fiecare a adus ce avea si au pus mese si au mancat la un loc,fara a se tine cont de cine ce a adus si pentru cine.Erau multe oale de lut,cu diverse mancaruri,dintre cele mai diferite.Traia si bunica.O chema Elena.Sotul ei,Ilie,murise de turbare,la varsta de patruzeci de ani,muscat de un caine turbat.Facuse injectiile antirabice,dar nu se stie de ce nu si-au facut efectul si a cerut singur sa fie eutanasiat,de durere si probabil de furie.Era un fruntas alsatului,avea cazan de tujica si se spune ca si tuica,pe care a gustat-o prematur carantinei,i-ar fi daunat.Medicina da rateuri si astazi,dar atunci,prin anul 1942,cand eu nu aveam nici doi ani,dar mama mi-a spus ca bunicul meu m-a luat in brate.Nu l-am cunoscut nici pe bunicul din partea tatei,vechil pe averea golestilor si apoi noaytrul satelor,care si-a schimbat,ca avrut el asa,numele de familie,de am devenit Tdorache,din nu stiu ce alt nume neoas.

Conform obiceiului,sora mea a primit pomana de la celelalte doua surori mai mari,foarte bune gospodine.Noi le-am dat doar oua,frumos colorate cu abtibilduri,fiind mai saraci,cu chirie la proprietar…

Lasă un răspuns

