Crin se autovictimizeaza

Lucian Avramescu parca imi citeste gandurile.Scrie mai intai el,ce as fi vrut sa scriu si eu,pentru ca amandoi suntem firi poetice si simtim pulsul zilei.

Desigur,nu ma pun pe picior de egalitate cu maestrul fermecatoarei poezii „Buna seara ,iubito!”,dar acum ma refer la Crin si nu stiu de ce am o usoara senzatie de compatimire fata de el.Eu sunt mai in varsta cu douazeci de ani fata de Cri si cu treizeci-fata de Ponta.

Involuntar,privesc totul  de la inaltimea acestei varst,care -spun unii-ca nu inseamna nimic-daca nu se adauga si merite aferente.Este posibil,insa o privire de mai de sus,dintr-o mai larga perspectiva,nu strica iar noi ,cei mai in varsta,desi acest lucru este doar un accident al trecerii vremii,pentru ca toti -cat timp suntem sanatosi-gandim asemanator.

Aroganta,caci despre ea este vorba in special aici,este un semn al tineretii necoapte si grabite.Nu este nici intelepciune si nici chibzuinta.Desigur,inzestrarea intelectuala a oamenilor este diferita.Totusi,modestia este mai de pret si oamenii apreciaza in primul rand acest lucru.

Indiferent de functie,nu este bine sa bati excesiv cu pumnul in masa,cand sunt la indemana si alte mijloace de exprimare,cu mult mai civilizate.Colegii il laudau ca bate zilnic cu pumnul in masa,la un an de guvernare.La mai multi,ce va mai face?!

Comportamentul de cocos in toate circumstantele nu este deloc agreabil.Nici cel excesiv de defensiv.Eu am fost in viata un timid,am tot invatat,dar n-am ajuns nicaieri in nici o ierarhie,decat atunci cand m-am facut singur ,in propria firma.Am dedus tarziu ca,daca esti modest,mai ales in dictatura,esti dat permanent la o parte.La fel se intampla si astazi,prin aceste partide,care ridica pe unii in slavi,peste noapte,din diverse conjucturi.

Ceva cred ca se intelege din ce as vrea sa subliniez,tema fiind sensibila si fiecare alegandu-si propria varianta,in functie de eruditie,temperament,educatie familiara,etc.

Totusi,varstele dau- prin parcurgerea timpului – o mai buna psihologie asupra imprejurarilor si a modului de reactie.Cei mai tineri nu inteleg usor acest lucru si nici nu vor sa observe.Populatia observa si judeca iar timpul cerne.

Lasă un răspuns

