Ai,Ai,Ai,Ai,Romanica!

Ascultam aproape zilnic melodia despre Puerto Rico,insula unde a fost un cutremur devastator cu ceva ani in urma si printr-o usoara consonanta,legat si de starea ca de dupa un mare cutremur in tara noastra,am parafrazat putin titlul melodiei,semnificatiile ei triste ramanad aceleasi.

Deplang soarta neamului meu,la numai 23 de ani de la castigarea libertatii,cu care n-am stiut ce face si am ajuns in sapa de lemn,cersetori in tara bogata.

Sigur,un zece la suta huzuresc,dar pe mine ma doare sufletul mai ales de cei multi si necajiti,ca si mine,in imposibilitatea de a iesi la liman.

Am schimbat mai multe guverne,ne-am tot agitat pentru schimbari,dar pasul tot pe loc ramane si discutia recenta cu copii de origine romana,infiati in SUA,de la orfelinatele mortii ,de la noi din tara,aproape aceleasi ca si cu douazeci de ani in urma,cat si faptul ca adolescentii de astazi nu stiau sa vorbeasca romaneste,dar sufleteste se simteau legati de aceste locuri si-si iertau parintii care-i lasasera sa fie infiati in alta parte,mi-a umplut inima de tristete ,indignare si suferinta.

Redarea starii neschimbate a acestor asezaminte de cosmar si foamete a trezit din letargie tinerii guvernanti,care afirmau ca abia acum aflau de situatie si ca au identificat niste fonduri pe undeva prin buget,si acesta ciuruit  de multiple nevoi,pentru a repara caminul si a monta o centrala termica,treburi comune la indemana factorilor responsabili directi,dar indiferenti si dezinteresati de munca lor.

Majoritatea acelor tineri,devenisera invalizi,mental si fizic,povara  pe spinarea statului tot restul vietii,cand ei trebuiau sa devina oameni activi si productivi,dar nu li s-a acordat atentia ce se cuvenea unor copii si ingrijirea necesare.

Cum traiesc acei amarati,tot asa in mare traieste tara si nu este de inteles cum am ajuns intr-o asemenea stare de fapt,cand nu suntem nici analfabeti,cu atat mai putini orbi si inapti pentru munca,asa cum nu eram in mult blamata dictatura.

Libertatea in sine,fara munca si organizare,nu inseamna mare lucru.

Lasă un răspuns

