Placerea examenului de bacalaureat

Am vazut aseara cateva tinere care au luat zece la bac.Erau frumoase,vesele,optimiste.Fat din Sibiu cocheta si cu postura de prezentatoare,desi folosea regionalisme.Era cocheta in jacheta rosie si privea seducator in obiectivul camerei de luat vederi.

Asa sunt fruntasii,cei care au muncit constant pe tot parcursul anilor de studiu.

Eu am terminat cu zece clase.In Rusia asa este.Notele erau pana la cinci.Era tot model rusesc.Aprecierea pare mai usoara:nesatisfacator,satisfacator,bine si foarte bine.

Am dat examenele odata,la toate materiile.Trageam biletele la fiecare materie.Toti profesorii erau la o masa si asistau impreuna la raspunsuri,astfel ei isi faceau o impresie generala asupra pregatirii noastre.

Eram numai zambet.Ma desparyteam de profesori dragi,pe care-i stimam si-i iubeam ca pe parintii mei,tot dascali satesti si ei.Nu m-am impiedicat la nici o materie.A fost un adevarat triumf si am aflat ulterior ca am fost declarat seful promotiei ,la circa o suta de elevi militari,imbracati in haine de marina.Era in anul 1957 si ne aflam in Tiglina,promontoriul de la varsarea Siretului in Dunare,loc de pe care se vedeau initial monitoarele si cazematele,ramasite ale cumplitului cel de al doilea razboi mondial.

Fuseseram adunati din toata tara,de catre Comisariatele Militare Raionale,cei mai buni copii din scolile de la care proveneam,in special copii nascuti la tara,cu ambitii mari si idealuri marete.

Noi nu aveam bani si nici prin cap nu ne-a trecut sa facem atentie profesorilor,desi meritau cu prisosinta recunostinta noastra.N-am sa uit pe doamna profesoara Prodanescu Zoe,in prag de pensionare,care m-a pregatit cu atata grija,incat eram colaborator permanent la Gazeta de Matematica si Fizica,unde aparea lunar in acei ani numele meu tiparit,in paranteza fiind numarul problemelor rezolvate.Am reusit sa particip,alaturi de cativa alti colegi,la Olimpiada pe Tara de matematica,ocazie cu care l-am cunoscut pe academicianul Grigorie Moisil,la o masa festiva ,intamplare cu care am fost dusi la un spectacol la vechea opereta,cazuta la cutremur,unde am vazut „Vanzatorul de pasari”.

Plecand la Sankt Petersburg,in aceeasi vara,am avut un curs pregatitor si ne-au fost testatele cunostintele,profesorii leningradeni fiind multumiti de stadiul pregatirii noastre iar in toamna incepand studiile superioare.

Lasă un răspuns

