Increzuta

Au trecut anii,ca zborul unei randunici saltarete.

Am dat un telefon,sa aflu ce mai face familia,formata din mama si fiica,pe care canva am curtat-o cu asiduitate.

Batrana era la pat,avea o ruptura de os de sold,se apropiase de nouiazeci de ani si cand am cerut-o sa schimb doua voebe de salut,am auzit-o spunand,fiesii:”Ce rost mai are?!”Se simtea rautatea in voce.

Preluand receptorul,imi transmite:”N-ai avut nici o sansa”.

Ce rost mai aveau cuvintele respective?!Rautatea.Eu parca presimteam ca va fi ultima oara cand vom schimba cateva cuvinte si suportam cu stoicism vorbele reci,taioase,chiar si adevarate.

In sinea mea ma intrebam:”Ce-ati rezolvat?!Ati ramas singure,mama si fiica,acum nu va ajuta nimeni,nu va deschide nimeni usa.Ati ales,pana ati cules”.

Asa raman fete batrane,cele mai frumoase fete si merituoase intelectual.Sunt pres selective.Tot timpul li se pare ca cei care le face curte,nu le merita.Asa trec prin viata,fara sa se lege nimic de la ea.

A preferat sa-si ingrijeasca mama,iar mama a fost o egoista.Aveau apartament cu trei camere si mai putea sa accepte o persoana alaturi.N-au vrut sa le strice intimitatea,confortul,lejeritatea.poate chiar lenea.Tot timpul au spus ca nu este persoana care sa merite acest lucru.

Desigur,mama s-a stins din viata,si-a si desfiintat telefonul,dar nu mai conteaza de mult acest lucru.

Scriu aceste randuri,doar cu gandul ca sa nu faca acelas lucru si alte mame si alte fiice.Femeia ,indeosebi,este un fel de floare.Ea atrage pana la un anumit moment,dupa care nu prea mai are cautare.Se trece,se spune in popor.

Pretentiile prea mari adesea raman neimplinite.

Lasă un răspuns

