Submarinul galben

Cine isi aminteste de Beatles,acei tineri din Liverpool,care au avut un rasunator succes in anii 6o-7o,cu vanzari incredibile,spectacole grandioase.

Una dintre piesele lor de rezistenta a fost Submarinul galben.

Inca era perioada confruntarii dintre cele doua lagare si se lansau la apa tot mai multe submarine,multe dintre ele atomice,cu submersibilitate de luni de zile,cu posibilitatea traversarii in subteran a calotei arctice.Unul dintre ele s-a prins in niste plase de protectie din Suedia, se pare,fiind desconspirat in intentiile sale de spionaj.

Melodia se mai interpreteaza si acum,din cand in cand,pe la diverse posturi de radio.Eu pe atunci eram in marina militara si cand o auzeam ma treceau fiori reci,de teama unui posibil nou razboi.Mai mereu faceam aplicatii,ne aduceau noptile de acasa la vapor si plecam urgent in larg.Trebuia sa scurtam timpul de interventie.Erau jocuri militare,dar cu caracter de lupta,cu implicare umana ,materiala si tehnica.

Formatia s-a destramat in scurt timp.Fiecare a mers in principiu pe cai proprii.Pentru mine s-a legat titlul acestei melodii de activitatea mea si l-am simtit,transpus surprinzator intr-o melodie,desi nu era deloc de acest fel in realitate.Din intamplare,pe considerente politice bizare,s-a intrerupt in scrt timp si legatura mea cu marina militara,fara regrete din partea mea,viata fiind prea dura iar stomacul meu rezistand cu greu la raul de mare.

Lasă un răspuns

