Acest blog este vizualizat mai mult din afara,decat din Romania!?

Sunt extrem de bucuros sa constat acest lucru,pentru ca stiu suferinta romaniloe plecati pentru tot ce misca in tara lor,desi nu se exprima,n-o spun,dar se observa din gesturile lor anonome.

Am ajuns la 16oo de subiecte si nu ma voi opri curand,daca sanatatea imi va permite.

Parca este ieri,cand aveam douazeci si doi de ani,neimpliniti,cand am revenit,dupa sase ani,petrecuti la studii,la Sankt Petersburg.Ma frigea dorul de tara si veneam ,cate o luna,in vacanta de vara,facand trei zile la dus si tot atatea la intors,doar cu trenul.La foi de tren aveam dreptul si beam la ceai,in vagoane de dormit,cu ochii dupa rusoaice frumoase,cu cozi lungi si ochi albastri.Chiar eu mi-am luat una,la plecare si -mi daruise si un copil minunat,fiind tare fericit de debut.M-am prezentat,la Tulcea,sa-mi apar patria.Era in 1962.Un an plin de isterie a razboiului rece,ca toate celelalte,de pana in 1989.

Curand,am devenit o persoana in care armata nu mai avea incredere,din cauza legaturii cu URSS,aliatul nostru si furnizorul unic de echipament militar,fiind trecut fortat in rezerva.Am urmat ,descumpanit,mai toate santierele mari ale patriei,in postura de inginer mecanic,de exploatare utilaje grele si transport.Evolua rapid tara.

Brusc totul a stagnat si de douazeci si trei de ani asa a ramas.Motiv pentru care romanii bajbaie pe cai straine si intampina tot felul de impedimente si discriminari,mai ales in Europa-frateasca,ce se lauda cu libertatea  si egalitatea…

Lasă un răspuns

