” Te iubesc,te doresc/Chitara-ti spune,cat de mult te iubesc…”

„Iubire,cheama-ma!”…”Mai spune-mi ca sunt frumoasa/Mai spune-mi ,iubite,odata/Mai spune-mi ca sunt frumoasa/Si vrei sa-ti fiu mireasa…”

Sunt cateva dintre refrenele muzicale,ale unei agape de pensionari marinari,ce a avut loc cu ocazia Zilei Marinei.

Mai sa nu-ti vina sa crezi,cum se ridicau de la mese, oameni de peste nouazeci de ani si nu exagerez deloc,am si poze cu care sa demonstrez,mergand sa danseze…Inima nu recunoaste  varsta.

Totusi,privindu-i,observai ca viata grea ,pe care o parcursesera,pe mari si pe intemperii,in aplicatii si tot felul de incercari.Erau alaturi si o parte dintre sotii.Pareau mai sprintene.mai jucause.

Cativa colegi,cum este domnul Munteanu,posesori de voci,cantau melodii marinaresti.Uneia dintre ele ii fusese autor,colegul nostru,poetul regretat Ion Arama,pe vremuri redactor la ziarul”Flota patriei”-unde si eu eram adesea colaborator.

Stateam undeva,intr-un coltisor stingher al navei si relatam despre cele ce se petreceau in jur,privind actiunile echipajelor,pe atunci in continua schimbare,fiind inrolarea militara obligatorie pentru toti tinerii barbati.

Intalnirea noastra a durat cateva ore,din jurul pranzului,pana spre orele saisprezece,cand din nou ,de la debarcader,am traversat cu o nava lacul si ne-am despartit.

Ne vom mai revedea ,la Liga Navala,intr-un colt de imobil,partial distrus,din Calea Grivitei colt cu Piata Matache,in perpetua si interminabila renovare,in prezent aflat in stare jalnica.

Lasă un răspuns

