Scrisoare,de raspuns,catre Grigore Vieru,daca va fi gasit in ceruri!?

Draga,Grigore Vieru !

Am citit astazi,pe facebook,scrisoarea ta catre noi,romanii,de dincoace de Prut.Este in versuri,asa cum scriai tu,duios si dulce,in graiul nostru ramanesc.

Vorbesti in ea despre prejudecatile ce vi se spuneau ,despre noi,veniti peste Prut ca sa va cucerim pamanturile,cand realitatea era complet inversa,prin faptul ca pamanturile voastre fusesera de doua sute de ani cucerite sau doar obtinute,ca plata de razboi de rusi,de la turci sau mai stie cine de unde!?

Prejudecatile se schimba greu.

Astazi germanii serbeaza reunificarea lor nationala.

Am fi putut si noi sa facem acelas lucru,dar unii nu ne lasa nici acum,spunand Rogozin ca vrem sa va anexam.Cata perfidie?!Voi sunteti rupti din trupul neamului romanesc,nicidecum altfel.Mu vrem sa va anexam,vrem sa va strangem la peptul nostru ,drept compatrioti,frati de limba si de sange al aceluias neam romanesc.Voi venerati pe Stefan cel Mare iar noi in egala masura facem acelas lucru.Mildova nu-i a voastra si nici a noastra ,ci a urmasilor nostri,in vecii vecilor!-se spune ca ar fi zis domnitorul Stefan!

Treptat si fostii tai compatrioti incep sa inteleaga aceste lucruri grave,sentimentale,de intoarcere la obarsii.

Nu sunt nationalist extremist.Am trait sase ani la studii ,la Sankt Petersburg.Cunosc poporul rus si-l apreciez si chiar il iubesc.Stiu prin ce au trecut,de la 1918 si mai ales in al doilea Raboi Mondial.

Ma bucur pentru ca au dat voie la autodeterminarea popoarelor,asa cum sfatuia Lenin,dupa destramarea Uniunii Sovietice.Nu inteleg de ce se opun unii noatre pasnice si legitime.Ce pierde Rusia din asta,fiind o imensitate de teritoriu,cu imense resurse.Nimic.Putem si trebuie sa colaboram pasnic,doar am avut un parcurs comun de aproape cincizeci de ani,timp in care ne-am dezvoltat reciproc,ajutandu-ne  frateste.

Am 73 de ani,cunosc bine perioada…Am primit utilaje,le-am platit,cu barter,nu ne-am asuprit reciproc,desi adesea au fost divergene de opinii…

Draga,Grigore,consider ca acum am primit scrisoarea de la tine si ma grabesc sa-ti raspund,stiind ca esti undeva in ceruri si ne urmaresti.Doresti intregirea si noi dorim acelas lucru.Nu vrem convulsii sociale si nici asperitati.Gandim ca trebuie data dovada de intelepciune si venit la o buna intelegere,din toate partile.Este un ideal national si avem datoria sa nutrim si sa contibuim pentru acest obiectiv.

Se aude ca rusii,drept represalii,cred stupide,refuza sa mai importe vinuri de la voi…Nu-i nimic!Stiu si ei ,stimsi noi,ca sunt naturale si foarte bune.Nici rosii,cu toata ca nu prea au,nici flori,cu toate ca nu prea obisnuiesc sa creasca,nu-i nimic.Au gaz si cumpara de la straini.Sa ramana cu strainii,daca asta vor!

Insasi accidentul tau de masina,in urma caruia ai murit,de la intoarcerea dintr-o vizita in Gruzia,mi s-a parut suspect.Dar sa nu mai suparam pe cine nu avem voie…Dumnezeu,se spune,vede tot si da dupa suflet…

Lasă un răspuns

