Neajunsurile…

Am fost azi la cimitir.A fost o zi splendita,cu soare,de necrezut,chit ca este 2o octombrie,ziua mitingului reunirii cu Basarabia.

Am dus o sticla de plastic,de doi litri, cu cafea,si covrigi cu susan.Nici n-am intrat in cimitir si deja servisem majoritatea covrigilor si a cafelei,la care sotia adaugase niste cesti vechi separate,pe care le-a lasat celor care au servit cafea.

Asa cum ma stiti vorbaret,am intrebat pe fiecare cati ani au si ce necazuri au?!Mai toti mi-au spus ca i-a adus aici neajunsurile,pentru ca nu erau cersetori de profesie,ci oameni normali ,cu pensii mici.Toti raspundeau cu acelas cuvant :neajunsurile!

Le dadeam dreptate,pentru ca si noi luptam cu ele, iar aspectul lor de oameni prost hraniti si rau echipati era ilustrativ.

Mormintele erau napadite de pir,inca verde si artagos de tare.Eu sunt de la tara si-l cunosc bine;cu el nu te lupti,cu una,cu doua.Cumparasem o sapaliga mica,cu doua coarne si o limba ,pe cealalta parte.Fiind parintii sotiei,ea a dereticat,a pus flori,a aprins candela si s-a batutu cu pirul,punand sapaliga in functiune,pana a obosit.Eu continuam sa servesc cafea celor care treceau pe apropape si toti spuneau acelas lucru:neajunsurile…

M-am folosit si eu de sapaliga si i-am spus sotiei,ca in curand vine frigul si doar el o sa omoare pirul.Afland acest lucru,s-a linistit…I-am sugerat sa vorbeasca ceva cu parintii,ambii ingropati acolo.Ea a raspuns ca vorbeste cu dansii adesea iar eu am lacrimat,fiind de felul meu un mare plangacios.

Lasă un răspuns

