Dobrogea draga !

Sunt in profesia de baza inginer de motoare navale si este normal sa fi petrecut o mare parte din viata,mai ales cea mai frumoasa parte a ei,tineretea,in Dobrogea,alaturi de Dunare si implicit in legatura cu marea.

Iubesc intinderea nesfarsita a apelor si ma tem de puterea lor naucitoare.

De la treisprezece ani,priveam Dunarea si varsarea Siretului in ea,de pe biuta ce marginea gardul liceului Militar de Marina,acolo unde acum se afla politia de frontiera Galati.Aveam timp destul s-o tot privesc,in momentele de repaus si veneam special aici,sa-i vad oglindirile in razelesoarelui si mersul lin al vapoarelor,amonte si aval pe Dunare.

Mai si dansam uneori,pe ritmul de vals ,al melodiei Valurile Dunarii,la rarele serate de la Casa Armatei,unde eram condusi uneori.

La terminarea studiilor,am fost ca ofiter,pe nave militare,la Tulcea,timp de doi ani,dupa care am cerut si am fost la Mangalia,pe nave martime militare.Practic am locuit pe ape si picioarele mele imi amintesc zilnic acest lucru,nesanatos,al traiului pe constructii metalice,permanent umede de la ape.

Litoralul,cu furnicarul sau uman,atras an de an de racoarea marii,era si ramane o atractie perena.

Clima este uscata.Bat adesea vanturi,aducatoare de praf.Tocmai de aceea,am tras,intre anii 1976-1984 un nou brat la Dunare,traversand podisul dobrogean,lucrare mamut la care am participat in intrebime.

 

Lasă un răspuns

