Astazi avem un vizitator din Elvetia,tara ceasurilor si a cantoanelor…

La noi ,li se spune cantoane acelor casute mici, puse de-a lungul caii ferate,cand aceasta este intersectata de o sosea,pentru ca acei lucratori ce locuiesc in ele si se numesc cantonieri sa aiba grija  sa nu fie accidente la  bariere…Acum si aceste posturi au fost suprimate,mare cheltuiala ce faceau si s-au montat bariere actionate automat pe sensul de circulatie iar soferii,pe care-i trage ata spre moarte,le ocolesc si sunt luati de locomotive in bot!Mecanizarea nu duce totdeuna la o mai sigura deservire.

Altfel,elvetienii o duc cu mult mai bine decat noi,chit ca nu prea au terenuri agricole si pe acolo sunt doar munti.Oamenii am auzit ca voteaza foarte des,pentru te miri ce lucruri si se inteleg intre ei si le pasa,se pare,unora de ceilalti,ceea ce la noi nu se intampla,desi ne tot consideram civilizati si cu carte.

Am jucat recent cu Basel,fotbal,si am vazut ca erau toate locurile ocupate iar in teren erau cam putini elvetieni,dar spectatorii aveau emotii pentru echipa lor,dominata de Steaua,pana in ultimul minut,cand au egalat, cu nororc.Mi-a placut ca oamenii stateau pe locurile lor si sufereau in tacere.Am avut atunci un sentiment de respect ,in primul rand pentru spectatori si apoi ,pentru echipe.

M-am bucurat ca,elvetienii au plecat cu o impresie buna desp[re romani si asa trebuie sa fie,intre europeni si vecini…

Lasă un răspuns

