Scolile de pregatire liceala, cu regim de internat, au disparut

Eram in anul 1953,la numai opt ani de dupa incheierea marelui razboi.In 1946 mai fusese o seceta cumplita,urmata de foamete.Pe atunci aveam sase ani si-mi amintesc cum oameni veniti din Moldova-dupa spusele mamei-veneau pe la noi,prin Arges,pe la porti,cerand de lucru si ceva de mancare.

Statul se infiripa.Numai ca atunci am simtit ca si pentru noi,copii de la tara,exista o sansa de pregatire liceala.Se infiintasera multe scoli profesionale si liceale, cu regim de internat

A venit intamplator la noi in comuna un ofiter de marina,inalt,tanar,frumos,care-culmea-plecase chiar de la noi din sat.Il chema Grosu Constantin si parintii mei ii fusesera invatatori si apoi tata profesor si director la scoala de sapte ani,din comuna Falfani.Le-a propus ca eu si alti copii mai buni,doritori din scoala,sa mearga spre a da examenul de admitere la Liceul Militar de Marina ,din Galati,al carui delegat era .

Nu am stat pe ganduri.Eram al treilea copil in familie si parintii spusesera categoric ca nu ma puteau tine si pe mine in gazda,asa cum erau ceilalti doi de dinainte,sora Angela-la Scoala Pedagogica iar fratele Florin,la lieceul teoretic Ion Bratianu,din Pitesti.

Asa am ajuns la Galati,cu un bilet de tren gratuit,emis de comisariat,impreuna cu alti patru colegi de clasa.La examen am reusit doi,eu si Badulescu Florin,fiul unor oameni nevoiasi din sat.

Doar in acest mod am putut si eu invata ,cu sarguinta liceul si apoi,merge mai departe,tot pe banii statului si ai armatei,la studii superioare ,in strainatate.

Lasă un răspuns

