La Luciu-Giurgeni,unde se varsa Ialomita in Dunare

In anul 1966 am ajuns la Giurgeni,pentru constructia podului rutier peste Dunare-Giugeni-Vadu Oii.Pana in 1969,cand noi l-am inaugurat,traversarea mijloacelor auto si a oamenilor din zona se facea cu bacul.

Mi-a amintit de aceste locuri un taran,din Dabuleni,care s-a revoltat la colectivizare si a ajuns in lagarele de munca,printre care si acesta.A mentionat ca au lucrat la un dig de aparare contra inundatiilor localitatii,pe care l-au facut lucrand cu roabele.

Eu am vazut acel dig,dar nu mi-am inchipuit ca a fost construit manual.

Ialomita practic nu are deloc maluri.La orice viitura zona devenea inundabila.Am fost la pescuit in Ialomita,cu alaul,intr-o zi de duminica,impreuna cu gazda,pentru ca initial am locuit in sat ,la tarani.Apa era pana la brau si ne luptam,fara prea mult succes,cu o multime de tantari.Pestele era mic,dar bun de saramura.Luciu vine de la intinderea de ape.

Dunarea ,in aceasta portiune, este stransa intr-o matca iar primavara vuiestede  presiunea apelor involburate ce vin din amonte.Este periculos sa locuiesti in aceste locuri,permanent aflate in pericol de inundare.Pentru aceasta s-au construit diguri,dar ele trebuiesc consolidate si intarite an de an.

Pentru a evita aceste situatii,noi am construit viaducte lungi,din grinzi de beton armat precomprimat, de acces iar podul este inalt deasupra albiei Dunarii.

Lasă un răspuns

