Astazi era ziua tatalui meu!Cea mai frumoasa zi din an !

Tata imbraca,in aceasta zi,camasa alba ,se barbierea proaspat si toata ziua zambea.Indiferent de situatie. Era un barbat mandru si-i placea sa fie sarbatorit.

Mama,femeie harnica si intreprinzatoare,se straduia,desi era primavara si nu prea se gaseau multe la tara,sa faca fata situatiei.Taia o gaina sau chiar o pasare mai mare,ca doar eram sase la masa iar copiii,mai ales eu,eram mai mancai.

Soarele stalucea bland,ca si astazi,ciresul din gradina dadea in parg,mai gaseam si bureti pe sub pruni si chiar cateva capsuni.

Se gasea branza,pe la oieri iar parintii mei,ambii invatatori,puteau totusi sa cumpere cate ceva.Cand nu aveau bani,primeau si pe datorie.Era sfarsitul anilor patruzeci si inceputul anilor cincizeci.In patruzeci si sase fusese in Moldova marea seceta.Noi,in Muntenia,am fost ceva mai feriti.Vedeam cum veneau oameni cu un sac gol pe umeri,pe la porti,cerand ceva de mancare si de lucru.Imi era mila de ei iar mama le dadea adesea ce putea.

Mama a fost si invatatoare si agricultoare.Ambele treburi le facea cu temei si a crescut,;uptand cu cerbicie,pentru cresterea noastra,a celor patru copii.Pe sora mai mare,Angela,a dat-o la internat ,la Pitesti ,la Scoala Normala,unde absolvise si mama,spre a deveni invatatoare.A plecat dupa clasa patra si a stat acolo sapte ani.O vedeam doar in vacante.Noi ceilalti,am invatat in comuna pana in clasa saptea,dupa care a trebuit sa mergem mai departe la scoala ,la oras iar atunci le-a fost parintilor deosebit de greu.Nu mai reuseau sa faca fata cheltuielilor.A trebuit ca eu sa merg la un liceu militar,pentru a le usura situatia.Am reusit,la marina,la Galati,dupa care am fost trimis,tot de armata,la Sankt Petersburg.Atunci,desi statul era slab,se punea accentul pe invatatura si erau multe locuri unde familia nu cheltuia nimic.

Au zburat anii.Astazi ,dar de cativa ani,am depasit varsta tatei iar el nu mai este printre noi,evident.De ziua asta ,in copilarie,eram fericiti…

Lasă un răspuns

